Jullista

2015-11-27 21:13:06 / me myself and I  

 

Här kommer jullistan, snodde den från Fornis blogg.

1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar, fast jag petar bort russinen.

2. Skumtomtar eller knäck? Knäck, lite jobbigt bara att det fastnar i tandställningen jag har haha.

3. Ischoklad eller marsipan? Ischoklad om jag måste välja, är allergisk mot marsipan såatteee...

4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar.

5. Julkorv eller julskinka? Julskinka, lärde mig äta det för typ två-tre år sen.

6. Lax eller sill? Lax, hatar verkligen sill.

7. Sylta eller pastej? Kalvsylta är det bästa på hela julbordet, skulle kunna äta bara det.

8. Paradis eller Aladdin? Paradis, men är för lat för att läsa vilka jag får äta och inte på grund av min nötallergi så jag avstår istället haha.

9. Revbensspjäll eller Janssons? Revbensspjäll helt klart.

10. Glögg eller julmust? Varannan? beror på humör...

11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Dopp i grytan, så gott men äter det sällan.

12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt!

13. Hemma eller borta? Hemma hos min släkt eller Jakobs släkt, skulle vara så konstigt att inte vara det.

14. Utomlands eller Sverige? Sverige såklart!

15. Ge eller få? Ge!

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm.
 
17. Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalender, hoppas verkligen att mamma och pappa inte bara ger min lillasyster en haha.

18. Plastgran eller äkta? Äkta! Känns så tråkigt att vi inte får plats med någon i vår lägenhet i år :(

19. Arne Weise eller Ernst? Arne, han är ju typ en del av julen.

20. När vill du att första snön ska falla? Slutet på november typ, hatar slask så mycket. Vi har ju fått snö här i Umeå, börjar dock smälta bort redan :/

21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Jag tror det? Vi hade ju kallare på midsommar än på julafton förra året så det borde väl typ ha varit grönt då eller? nää jag minns faktiskt inte.

22.När är det dags att pynta? I morgon eller på söndag får se, tycker att samma helg som första advent är det okej att pynta.

23. Kan du komma på något negativt med julen? Folk som inte kan eller får fira jul, som inte har någon familj, tror de kan känna sig väldigt ensamma speciellt under julen.

24. Favorit julfilm? The Holiday, Love Actually och Grinchen skulle jag säga.

25. Favorit julkalender? Mysteriet på Greveholm och Julens Hjältar tror jag. Hade julens hjältar på dataspel kommer jag ihåg.

26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Känner mig ganska less efter nyår, när man ätit julmat hur många dagar som helst och granen börjar barra.

27. När öppnar du dina julklappar? På julaftonskvällen efter alla har ätit och vi har plockat undan.

28. Favorit juldoft? Alltså typ allt? Pepparkakor, lussebullar, grandoft mm.

29. Vad framkallar mest julstämning? Julpyntet, när man kan börja slå in julklappar, när man bakar, längtar så mycket nu.

30. Vad är viktigast med julen? Att vara med nära och kära.
 
 
En bild på mig och Jakob förra julen.

 



Kommentarer
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Om mig

 
Jag heter Jenny och är 21 år gammal. Gillar inredning och mode,så det är väl typ det och mig själv ni kommer att få läsa om här.