Bästa helgen på länge

2017-07-26 14:48:43 / me myself and I  

 

I helgen blev det en tripp till vår fina huvudstad. Min kusin hade bjudit till bröllopsfest och jag och Jakob var inte sena på att tacka ja! Hur bra är det inte när man får vara med att fira deras finaste dag! 


Och inte nog med att vi fick träffa släkten så fick jag och Jakob även rå om varandra ordentligt på hela sommaren. Vi har lite svårt att ses då vi jobbar i olika städer nu över sommaren. 

Vi landade i alla fall i fredags och då blev det snabbt in till stan och lämna av väskorna på hotellet och sen tog vi en lunch på Vau de ville. Resten av dagen spenderades på stan och middag på Burger and Lobsters. Efter middagen ville Jakob så gärna gå på den nya Mikkeler-baren så det var bara att följa med innan vi drog oss tillbaka till hotellet, träffade min syster, hennes sambo, min kusin och hennes sambo som precis kommit fram till Stockholm. Vi gick på en pub i närheten av hotellet en sväng innan läggdags. 

Lördagen startade med att hela gänget möttes upp på frukosten och käkade tillsammans. Hur bra är det inte att bo ett helt gäng på samma hotell? Sen gick vi på stan och umgicks under dagen innan vi skulle börja göra oss i ordning för festen. 

Söndagen vaknade jag tidigt, trots att det hade blivit en relativ sen kväll, kvällen innan. Vaknade vid sju och läste lite bloggar och kollade youtube en stund innan jag lyckades somna om vid halv nio kanske. Sen ringde min syster och sa att de skulle börja åka hemåt vid kvart över elva kanske och jag och Jakob bestämde oss då för att kliva upp och äta en väldigt sen frukost och säga hejdå till övriga gänget. Vi stannade till måndagen nämligen, vilket var guld värt för vi hade ju nästan två dar till i Sthlm. 
Efter frukosten drog vi på skorna och gick till Skansen, Jakob hade aldrig varit där så det kändes som att det var på tiden.

Måndagen hade vi först tänkt att vi skulle cykla runt Sthlm lite men dy kändes så bökigt med cykelkort och allt vad det var. Så vi valde att gå på livrustkammaren istället. Sen åt vi lunch i Kungsträdgården och gick en sväng på stan innan vi tog Arlanda express till flygplatsen.

Jag åt en toast Skagen och Jakob tog deras köttbullar
Min middag på Burger and Lobsters
Det fina brudparet
De hade en foodtruck på plats som fixade maten åt alla gäster på Långholmen
De där sötpotatisstripsen var sjuuuukt goda
Skansensöndag!
Lyckan när man är på Skansen och dessutom får äta sockervadd
Riktigt god bulle måste jag säga
Min fina Jakob
Provade den nya noccoglassen som enligt mig är sjukt överskattad. Blev less rätt fort.
Sista måltiden i Sthlm för denna gång.

 



Kommentarer
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Om mig

 
Jag heter Jenny och är 21 år gammal. Gillar inredning och mode,så det är väl typ det och mig själv ni kommer att få läsa om här.