Tandhygienisten

2016-04-08 12:00:08 / me myself and I  

 

Var hos tandhygienisten igår för att ta bort tandsten och det gjorde såå ont eller inte ont men sjukt obehagligt. För er som inte gjort det, var glada för det! Brukar behöva gå till tandhygienisten och ta bort tandsten varje gång jag varit på undersökning, men den här gången måste det ha varit mycket mer än vad det brukar vara, eller så var den nya jag har nu mycket mer noggrann än min gamla för hon höll på en halvtimme och slipade och jag skämtar inte. En evighet av konstant ilande och det gjorde extra ont där tandköttet blivit inflammerat. Alltså inte ett dugg kul.

På grund av det här så gick jag till Apoteket för att köpa tandtråd som är speciellt för oss med tandställning. Helt ny information för mig att det ens finns. Min tandläkare jag hade när jag tog bort rälsen sa att jag inte fick använda tandtråd där jag har min tandställning, men det var ju sju år sedan så det kanske inte fanns då, vad vet jag.  Sjukt tråkig information men ni måste ju inte läsa om ni inte vill haha. 



När jag ändå var på Apoteket så köpte jag även ACOs egna CC Cream som jag såg att Helen Torsgården testade på sin youtube-kanal. Jag har typ aldrig använt foundation så jag tänkte att en CC Cream passar mig bättre när jag vill ha lite mer täckning än concealer och puder som jag vanligtvis använder. Får se om jag gillar den eller inte. 

 



Kommentarer
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Om mig

 
Jag heter Jenny och är 21 år gammal. Gillar inredning och mode,så det är väl typ det och mig själv ni kommer att få läsa om här.