Middag

2016-04-07 17:24:00 / me myself and I  

 



Nu medans Jakob är i Övik så har jag inte sån stor motivation att laga nån avancerad mat. Så därför vill jag göra något som är lättlagat och går snabbt att göra. Jag slängde ihop det här på max en kvart så det är positivt att det går så snabbt att göra god mat, plus att jag har typ alltid det här hemma så jag behöver oftast inte gå och handla för det! Tänkte att jag kunde dela med mig av mitt recept. 
 
Kan ju säga att jag inte brukar mäta någon mängd utan jag kör på känsla. 
 
Det du behöver är: 
  • Kycklingfiléer
  • Fusillipasta
  • Soltorkade tomater
  • Mozzarella 
  • Bladspenat
  • Vitlök
  • Salt
  • Peppar
  • Matlagningsgrädde
  • Cremé fraiche
 Gör så här:
  • Börja med att ta fram kycklingfiléer, brukar ta typ tre stycken normalstora och då får jag och Jakob middag plus en matlåda var dagen efter. 
  • Fyll en kastrull med vatten och salta mycket.
  • Medan det kokar upp kan man börja skära filéerna i lagomt stora tärningar.
  • När vattnet kokat upp, häll i fusillipastan. 
  • Därefter steker man den i smör i en hög stekpanna tills den blir färdig och kryddar med salt och peppar och två pressade klyftor vitlök.
  • Häll sedan i matlagningsgrädde och créme fraiche (brukar hälla i créme fraiche för att det ska tjockna lite) och låt det koka upp.
  • Sedan skär man upp mozzarella och soltorkade tomater i så stora bitar man vill ha.
  • När pastan är klar häller man bort vattnet och häller i den i stekpannan där man har kycklingen. 
  • Därefter häller man i soltorkade tomater och bladspenat och till sist mozzarellan. 
  • Blanda ihop allting och sen är det bara att äta! 

 



Kommentarer
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Om mig

 
Jag heter Jenny och är 21 år gammal. Gillar inredning och mode,så det är väl typ det och mig själv ni kommer att få läsa om här.